Z każdym rokiem coraz więcej przedsiębiorców przenosi się chociaż częściowo do wirtualnego świata. Wydaje się, że dzięki możliwościom Internetu można dotrzeć do większej liczby odbiorców. Jednak im więcej osób przenosi się do sieci, tym konkurencja bardziej się rozrasta. Jak sobie poradzić z tym wyzwaniem? Pomocne może być skorzystanie ze wsparcia profesjonalistów z branży e-commerce.
Co to jest agencja e-commerce? Dlaczego warto skorzystać z jej usług? Jak wybrać odpowiednią dla danej firmy?
Agencja e-commerce – co to jest i co należy do jej obowiązków?
Agencja ecommerce zajmuje się budową i rozwijaniem sklepów internetowych na różnej płaszczyźnie. Zwykle jest odpowiedzialna za stworzenie projektu strony internetowej, a także możliwości jej rozwoju. Odpowiada również za marketing internetowy.
Szczegółowy plan współpracy zwykle jest tworzony w trakcie rozmów negocjacyjnych z konkretną firmą. Agencje e-commerce mogą zajmować się m.in. reklamą Google Ads czy pozycjonowaniem sklepu, dzięki czemu marka klienta zostaje przybliżona większej liczbie odbiorców.
Agencja e-commerce – czym kierować się przy wyborze?
Skoro już wiadomo, czym jest agencja e-commerce, warto przyjrzeć się temu, jak wybrać odpowiednią. Na początek powinno się ustalić, jakie są zamiary firmy oraz jak dużo czasu potrzeba na ich osiągnięcie. Mogą to być zarówno cele bliskie, kilkutygodniowe, czy miesięczne, jak i zakładające działania podejmowane kilka lat do przodu. Dzięki temu od początku współpracy agencja podejmie konkretne kroki, żeby zrealizować założenia. Odpowiedni specjalista będzie też w stanie określić, czy dane cele są realne do osiągnięcia i w razie problemu wdrożyć korzystne zmiany.
Kolejnym punktem, który warto wziąć pod uwagę, jest to, jakie doświadczenie mają pracownicy agencji. Dobrze wybrać firmę działającą na rynku już jakiś czas i mogącą pochwalić się konkretnymi wynikami w danej branży. Warto także poznać priorytety wybranej agencji, jej cele i założenia. Przed podjęciem decyzji warto również zapoznać się z opiniami jej obecnych lub przeszłych klientów i wynikami, jakie uzyskał zespół.
Gdy już podejmiesz współpracę z odpowiednią agencją e-commerce, dobrze jest pozostawać z nią stale w kontakcie i na bieżąco sprawdzać raporty o wynikach. Często są to dokumenty, które pokazują efekty wcześniejszych założeń wraz z omówieniem określonych działań. Niejednokrotnie pojawiają się w nich KPI, czyli wskaźniki efektywności. Takie raporty mogą zakładać wysokość przychodów, czas spędzany na stronie internetowej przez klienta czy zagęszczenie ruchu w sklepie internetowym.
Agencja e-commerce – na co jeszcze warto zwrócić uwagę?
Przed wyborem konkretnej firmy warto przyjrzeć się jej wielkości oraz liczbie specjalistów z danej branży. Dobre agencje często organizują szkolenia e-commerce dla klientów, które pozwalają im zrozumieć, na czym polegają podejmowane działania, a także, jak prowadzić biznes w internecie.
Warto przyjrzeć się również cenie usług poszczególnych agencji. Zazwyczaj niski koszt może oznaczać niską jakość usług i małe zaangażowanie. Może też być spowodowany niewielkim doświadczeniem. Przed wyborem dobrze także ustalić krótki okres wypowiedzenia – w razie, gdyby wystąpiły problemy podczas współpracy.
Agencja e-commerce – jak wybrać właściwie?
W związku z tym, że agencja e-commerce często odpowiedzialna jest za sukces firmy, warto dokładnie rozważyć wszystkie za i przeciw przed wyborem odpowiedniej. Po pierwsze, należy poznać możliwości członków zespołu w danej branży. Po drugie, dowiedzieć się, kiedy można spodziewać się efektów współpracy. Trzeba poznać członków ekipy odpowiadających za konkretny projekt, a także procedury, które zostaną wdrożone w trakcie współpracy. Warto zapoznać się także z pakietem szkoleń i kursów oraz dostępną osobą w przypadku wystąpienia jakiegokolwiek problemu.
Dobra agencja e-commerce potrafi pomóc w różnych aspektach i rozwinąć firmę na wielu płaszczyznach. Przed wyborem odpowiedniej warto poważnie się zastanowić nad tym, czego oczekuje się od jej pracowników, a także, czy opinie o niej, komunikacja oraz efekty, jakie jest w stanie zagwarantować, są tym, na czym nam zależy.