Connect with us

Poradniki

Ile kosztuje pozycjonowanie strony?

pozycjonowanie

Pozycjonowanie strony internetowej jest uważane za jedną z najskuteczniejszych form marketingu internetowego. Taka kampania sprawdza się właściwie dla każdej firmy niezależnie od rodzaju świadczonych usług czy sprzedawanych produktów. Będzie odpowiednia dla lokalnego charakteru biznesu, ale też dla firm o zasięgu ogólnopolskim, a nawet może być realizowana jako zagraniczna kampania eksportowa. Najciekawszą rzeczą jest to, że można taką kampanię dopasować do potrzeb i monitorować jej skuteczność. Na starcie, wszystko to może wydawać się bardzo zachęcające. Przedsiębiorcy jednak często w pierwszej kolejności zastanawiają się nad tym, ile kosztuje pozycjonowanie strony w Google. I tutaj najprościej byłoby przedstawić jeden cennik, który byłby odpowiedni dla każdego zainteresowanego. Niestety, w przypadku tej usługi stworzenie takiego cennika jest niemożliwe. 

Pozycjonowanie strony- ile kosztuje i dlaczego jest to usługa podlegająca wycenie? 

Ze względu na fakt, że jest to usługa od początku do końca szyta na miarę oczekiwań danej firmy – konieczne jest przygotowanie spersonalizowanej oferty wraz z propozycją cen. Dzieje się tak z kilku względów. Wszystko zaczyna się bowiem od dobrania odpowiednich słów kluczowych, na które strona ma być reklamowana. Zajmuje się tym odpowiedni specjalista, który zaznajamia się ze stroną, a także z branżą klienta. Następnie różne propozycje fraz zostają wylistowane pod kątem tego, jak są popularne wśród użytkowników (mówi o tym statystyka ilości wyszukiwań frazy w miesiącu) oraz jak trudno będzie umieścić stronę w top 10 wyników wyszukiwania ze względu na konkurencję na frazę ze strony innych firm. Dodatkowo, do wyceny brana jest pod uwagę historia strony. W efekcie oferta zawiera wyceny poszczególnych fraz kluczowych w konkretnym, zaproponowanym modelu płatności. Mając już taką wycenę przed sobą można poznać realne koszty i wówczas podjąć decyzję o tym, czy taka forma reklamy jest odpowiednia.

 

Dwa sposoby rozliczania usługi 

Wycena może dotyczyć rozliczania się za efekty. Często spotyka się taki model rozliczeń w przypadku kampanii o zasięgu lokalnym. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej jednej z agencji pod hasłem pozycjonowanie stron w Gnieznie – w Nprofit.net. W takim modelu rozliczeń każda fraza ma podaną maksymalną cenę, jaką trzeba będzie za nią zapłacić w momencie, kiedy strona będzie wyświetlać się w top 10 na tę frazę we wszystkie dni w miesiącu. Jeśli strona nie osiągnie ustalonych pozycji – za te dni płatność jest proporcjonalnie mniejsza. Płatności mogą więc być mniejsze lub nawet marginalne na starcie kampanii, kiedy dopiero rozpoczyna się linkowanie strony. Podsumowując jednak jest to bardzo uczciwy sposób rozliczeń, gdzie przedsiębiorca naprawdę płaci za konkretny efekt. Tym samym płatności zaczynają się wtedy, kiedy strona jest już wysoko w wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – może zacząć na siebie zarabiać. 

Sprawdzając, ile kosztuje pozycjonowanie strony, można natknąć się także na model płatności abonamentowych. Wówczas, niezależnie od tego, na jakiej pozycji strona się znajduje, ustalana jest odgórnie miesięczna opłata za pracę nad daną frazą. W tym modelu płatności koszty na pewno są bardziej przewidywalne. 

Co jeszcze ma wpływ na koszty pozycjonowanie? 

Analizując otrzymaną ofertę bardzo szybko można się zorientować, że to, ile kosztuje pozycjonowanie strony zależy też od tego, jak kampania będzie rozległa. Im więcej frazy będzie się w takiej kampanii zawierało, tym koszty będą większe. Należy jednak pamiętać, aby finalnie zdecydować się co najmniej na około 6-7 słów kluczowych, aby odczuć efekty i zanotować realne korzyści z kampanii. Warto także zapytać specjalistę o to, jaki byłby optymalny budżet na kampanię biorąc pod uwagę na przykład takie aspekty jak konkurencyjność branży, specyfika sprzedawanych produktów czy usług, a także kwestię sezonowości. Tak naprawdę, najistotniejsze jest to, aby uzyskać ofertę wyczerpującą, która już na etapie projektowym zakłada uzyskanie zwrotu z inwestycji w reklamę na dobrym, satysfakcjonującym poziomie. 

Podobne wpisy

Copyright © zdrajca-film.pl